KNSA nieuws.

geplaatst in: Geen categorie | 0

Nog even het nieuws vanuit de KNSA.

Avond-lockdown treft ook schietsportverenigingen

Met ingang van zondag 28 november 2021 zijn door het kabinet de maatregelen in verband met de coronapandemie voor de sportverenigingen – en dus ook alle schietsportverenigingen – in Nederland weer verscherpt. De schietsportbeoefening binnen en buiten, alsmede wedstrijden mogen doorgaan, maar niet meer tussen 17.00 uur en 05.00 uur.

Dat is een ingrijpende maatregel, omdat veel schietsportverenigingen hun verenigingsmomenten in de avond hebben. Sommige verenigingen kunnen wellicht voor een deel van hun leden de openingstijden verplaatsen naar overdag, maar dat kan niet altijd. De maatregel geldt in ieder geval tot 19 december 2021.

Deze maatregel komt bovenop de al van toepassing zijnde maatregelen, en dat zijn de volgende:

• Op binnen-schietbanen is het tonen van een coronatoegangsbewijs verplicht voor iedereen van 18 jaar en ouder.
  • Op buiten-schietbanen is een coronatoegangsbewijs niet verplicht, maar wel bij gebruik van de voorzieningen binnen (zoals kleedkamers, toiletten, kantine, enzovoorts).
  • Tijdens binnen- en buiten-schietsportbeoefening mogen er geen toeschouwers aanwezig zijn.
  • Daar waar dat mogelijk is, geldt 1,5 meter afstand tot elkaar houden. De KNSA adviseert verenigingen om een reserveringssysteem te (blijven) gebruiken en de schietpunten om-en-om te benutten, dan wel de schietpunten van elkaar te scheiden door middel van een wand of schot.

De Voorzitter.